Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2011

Μπράβο Βασίλη Λέκκα!


Αναρωτιέμαι πολλές φορές τον τελευταίο καιρό, που είναι οι πνευματικοί άνθρωποι αυτού του τόπου; Που βρίσκονται οι καλλιτέχνες, οι ηθοποιοί, οι τραγουδιστές, οι σκηνοθέτες, οι συνθέτες; Οι διανοούμενοι; Αυτοί που λόγω θέσης και ιδιότητας έβγαιναν μπροστά στις δύσκολες εποχές, και στήριζαν το λαό; Πού είναι σήμερα; Κρύφτηκαν όλοι πίσω από κρατικές επιχορηγήσεις και ιδιωτικές χορηγίες; Μπούκωσαν από δόξα και χρήμα και από δω παν’ οι άλλοι; Εξαργύρωσαν τη δημοτικότητά τους στα γυαλιστερά πλατώ και στα σαλόνια των χορηγών τους; Ή μήπως κουράστηκαν, απογοητεύτηκαν, λούφαξαν;

Ευτυχώς όχι όλοι!  Υπάρχουν και κάποιοι που πάντα ήταν κοντά στο λαό. Που ανήκουν στο λαό! Δεν κρύβονται, δεν έχουν ανάγκη να κρυφτούν. Ένας από αυτούς, τους λίγους, ο ερμηνευτής ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΕΚΚΑΣ, τα λέει έξω από τα δόντια. Αποδεικνύει πως δεν ξέρει μόνο να τραγουδά αλλά και να παίρνει θέση στα προβλήματα του λαού:




Απολαύστε και μια μοναδική ερμηνεία του στο "Μάνα μου Ελλάς¨ :




ΜΑΝΑ ΜΟΥ ΕΛΛΑΣ

Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Ερμηνεία: Βασίλης Λέκκας

Δεν έχω σπίτι πίσω για να ρθω
ούτε κρεβάτι για να κοιμηθώ
δεν έχω δρόμο ούτε γειτονιά
να περπατήσω μια Πρωτομαγιά

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα πες με το πρώτο σου το γάλα

Μα τώρα που ξυπνήσανε τα φίδια
εσύ φοράς τα αρχαία σου στολίδια
και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς
που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα πες με το πρώτο σου το γάλα

Μα τότε που στη μοίρα μου μιλούσα
είχες ντυθεί τα αρχαία σου τα λούσα
και στο παζάρι με πήρες γύφτισα μαϊμού
Ελλάδα Ελλάδα μάνα του καημού

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα πες με το πρώτο σου το γάλα

Μα τώρα που η φωτιά φουντώνει πάλι
εσύ κοιτάς τα αρχαία σου τα κάλλη
και στις αρενες του κόσμου μάνα μου Ελλάς
το ίδιο ψέμα πάντα κουβαλάς

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ρισπέκτ!

Frezia είπε...

O Βασίλης Λέκκας είναι πολύ εκφραστικός!
Τον συνάντησα και σε άλλο σποτ.
Καλή εβδομάδα...

blackbedlam είπε...

Πάναγία μου,ο Βασίλης έχει θυμώσει πολύ όπως πολύ άλλωστε έχουμε θυμώσει και όλοι εμείς.
Είναι ένα σεμνό και σοβαρό παλικάρι, δίπλα στον δικό μας κόσμο, ένα με τον δικό μας κόσμο, που ποτέ δεν δίστασε να δώσει το παρόν του και να ανταποκριθεί όπου τον καλούσαμε.
Μετρημένος στα λόγια και στις κουβέντες.
Τώρα ακούγετε πολύ θυμωμένος
Η ερμηνεία εξαιρετική.

Scorpion49 είπε...

Η παρουσία αυτών των νέων σημαντικών καλλιτεχνών είναι άκρως απαραίτητη… άκρως απαραίτητη, για να δώσουν το οξυγόνο που χρειάζονται οι λαϊκοί αγώνες αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Οι σκέψεις του Βασίλη Λέκκα αναβλύζουν ως λεκτικός χείμαρρος, χωρίς τις έντεχνες περιστροφές: «...διότι ξέρετε κάτι..., πως να σας το πω..., θέλω να πω..." Μόνο σταράτες κουβέντες, τίποτε φτιασιδωμένο!
Αξιολόγηση ως καλλιτέχνη; Δεν είμαι ειδικός, μα με άριστα το δέκα θα συμπλήρωνα και τόνο στο δέκα!!
«...και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς...»,
θα χάσουμε και πάλι μια γενιά ελληνόπουλων. Είναι κρίμα, γι’ αυτό πρέπει να αντισταθούμε σ’ αυτή την προδοσία και τον κοινωνικό εξευτελισμό, έχω κυριολεκτικά αηδιάσει, δεν μπορώ να τους βλέπω, μου γυρίζουν τ’ άντερα. «Αιδώς Aργείοι».
Όχι άλλη υπομονή!!

Οικοδόμος είπε...

Καλώς τον!
Άλεξ, βλέπω "χτύπησες" μεσάνυχτα ακριβώς, ε;
Καλή δύναμη!

Οικοδόμος είπε...

Καλησπέρα frezia,
από τους πιο εκφραστικούς ερμηνευτές, και αγαπημένος.
Καλή εβδομάδα επίσης.
Καλή δύναμη!

Οικοδόμος είπε...

ββ καλησπέρα!
Αγαπημένος ερμηνευτής και συμπαθής τύπος. Και βέβαια, πάντα με άποψη. Αυτό μου αρέσει. Εκεί που μου το "χάλασε" λίγο είναι στο τέλος του βίντεο που λέει πως όλα τα είχε προβλέψει κλπ.
Αλλά ας είναι, η ερμηνεία του στο δεύτερο βίντεο είναι συγκλονιστική.
Καλή δύναμη!

Οικοδόμος είπε...

Φίλε scorpion49 γεια σου!
Δε νομίζω να χρειάζεται κάποιος να είναι ειδικός για να αξιολογήσει έναν καλλιτέχνη. Η τέχνη και οι εκφραστές της, από ένα σημείο και μετά ξεπερνούν τους κανόνες και απευθύνοντε στις ψυχές. Αν τις αγγίξουν, πέτυχαν!
Αντίσταση ναι κι αγώνας. Περιμένω να δω τα επόμενα βήματα σε μαζικό επίπεδο...
Καλή δύναμη!

blackbedlam είπε...

Ε,άντε να το πω και μένα δεν μου άρεσε αυτό ακριβώς, αλλά και η τοποθέτησή του αταξική μου ακούγετε.
Γι΄αυτό είπα έχει θυμώσει ο Βασίλης.
Προσπάθησα να το πω διακριτικά.
Τον εχω για πιο συγκροτημένο.
Αλλά μεταξύ μας,τι μπορεί να πει κανείς και τι να χρεώσεις όταν βρεθήκαμε σε μια κατάσταση που μας έχει φέρει τα πάνω κάτω,σε μια καθημερινότητα γεμάτη ανασφάλεια και απόγνωση.
Στ΄αλήθεια δεν αντέχεται.
Οπότε μωρέ μια χαρά τα λέει....(χα)
Καλό σου βράδυ.

Οικοδόμος είπε...

ββ, άκουσα λίγο νωρίτερα τη Μαριώ να τους ρίχνει ουκ ολίγα μπινελίκια.
Αν δε βαριέσαι μπες ν' ακούσεις
:http://www.epirus-ellas.gr/2011/10/blog-post_3717.html
Βέβαια ο Λέκκας τα λέει αλλιώς, και προτείνει τουλάχιστον να βγούμε στους δρόμους. Αλλά ξέρεις κάτι, νομίζω το έχουμε πει ξανά, δεν έχω πια μεγάλες απαιτήσεις από τους καλλιτέχνες. Οι περισσότεροι τραβάνε τα ίδια ζόρια με μας.
Στην πλειοψηφία τους, καλύτερα να τους ακούμε να τραγουδούν παρά να μιλούν. Και μόνο με αυτά που είπε ο Λέκκας, τάραξε λίγο τα νερά, που βρώμησαν από τη στασιμότητα.
Άντε καλό βράδυ κι από μένα.